STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH (SOM)

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
W BIURZE PODRÓŻY LINDA
AL. NMP 28, 42-200 CZĘSTOCHOWA
WERSJA ZUPEŁNA
 
 
WSTĘP DO DOKUMENTU
Niniejszy dokument został stworzony celem przeciwdziałania zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich.
Biuro Podróży LINDA przyjmuje do stosowania Standardy Ochrony Małoletnich, które są realizowane w oparciu o niżej wymienione zasady:
  1. Biuro Podróży LINDA prowadzi swoją działalność z poszanowaniem praw dzieci jako osób szczególnie wrażliwych na krzywdzenie.

  2. Biuro Podróży LINDA jako organizator imprez szkolnych i wypoczynkowych podejmuje działania dla dobra dziecka i w jego najlepszym interesie, uwzględniając potrzeby dzieci, kadra wypoczynku i piloci wycieczek szkolnych realizując te cele działają w imieniu prawa, przepisów wewnętrznych Organizatora i swoich kompetencji.

  3. Biuro Podróży LINDA uznaje swoją rolę w prowadzeniu biznesu społecznie odpowiedzialnego i promowanie żądanych postaw społecznych.

 
PODSTAWOWE AKTY PRAWNE
  1. Ustawa z dnia 13 maja 2016 roku o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 862).

  2. Weryfikacja przy użyciu Rejestru Sprawców na tle seksualnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1304 ze zmianami).

  3. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z 2007 r. nr 50 poz. 331)

  4. Ustawa z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781)

 
 
 
 
 
ROZDZIAŁ I
 
§ 1
DEFINICJE POJĘĆ UŻYTE W NINIEJSZYM DOKUMENCIE
  1. Organizator – Biuro Podróży LINDA organizujące wypoczynek dzieci i młodzieży oraz wycieczki szkolne na postawie ustawy o imprezach turystycznych oraz powiązanych usługach turystycznych.

  2. Kadra wypoczynku – kierownik lub wychowawca posiadający kwalifikacje określone w przepisach prawa oświatowego.

  3. Pilot – osoba wykonująca obowiązki przewidziane ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach hotelowych oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych.

  4. SOM – Standardy Ochrony Małoletnich.

  5. Dziecko – każda osoba do ukończenia 18 roku życia.

  6. Opiekun dziecka – osoba uprawniona do reprezentacji dziecka, jego rodzic lub opiekun prawny.

  7. Krzywdzenie dziecka – popełnienie czynu zabronionego na szkodę dziecka lub zagrożenie dobra dziecka, w tym jego zaniedbywanie.

  8. Formy przemocy wobec dziecka:

  1. Przemoc fizyczna

  2. Przemoc psychiczna

  3. Wykorzystanie seksualne dziecka

  4. Zaniedbywanie dziecka

  5. Przemoc rówieśnicza

  6. Samo krzywdzenie dziecka

  1. Osoba odpowiedzialna za SOM – osoba wyznaczona przez organizatora sprawująca nadzór nad prawidłowym stosowaniem standardów ochrony dziecka, zwana dalej Koordynatorem.

 
ROZDZIAŁ II
 
§ 1
PRACOWNICY – ZASADY OGÓLNE
  1. Biuro Podróży LINDA zobowiązuje się edukować pracowników-kadry wypoczynku/pilota wycieczek na temat okoliczności wskazujących, że dziecko przebywające na imprezie szkolnej lub wypoczynkowej może być krzywdzone oraz w zakresie sposobów szybkiego i odpowiedniego reagowania na takie sytuacje.

  2. Każdy pracownik przed dopuszczeniem do pracy jest zapoznany ze Standardami Ochrony Małoletnich, co zostaje przez niego potwierdzone złożeniem oświadczenia i zobowiązaniem do przestrzegania zasad i procedur zawartych w tym dokumencie.

  3. Biuro Podróży LINDA sporządza listę materiałów edukacyjnych i udostępnia je pracownikom zatrudnionym do pracy z dzieckiem, tak aby mieli możliwość szkolenia się w zakresie symptomów krzywdzenia oraz reagowania na krzywdzenie dziecka.

  4. Biuro Podróży LINDA wyznacza osobę spośród kadry wypoczynku zwaną dalej Koordynatorem odpowiedzialną za:

  1. Bezpieczeństwo w Internecie

  2. Ochronę dziecka

  3. Udzielenia wsparcia dziecku

  4. Omówienie z dziećmi uczestniczącymi w wypoczynku zasady bezpiecznych relacji dorosły-dziecko i dziecko-dziecko

  5. Nadzór nad prawidłowym stosowaniem Standardów Ochrony Małoletnich

  6. Składanie zawiadomień w sytuacji podejrzenia popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego

  7. Zabezpieczenie dowodów i przekazanie ich na wniosek odpowiednich służb w przypadku uzasadnionego podejrzenia, że doszło do popełnienia przestępstwa

  8. Opis każdej interwencji w dokumencie zwanym rejestrem interwencji

 
§2
ZATRUDNIANIE DO PRACY Z DZIEĆMI
  1. Każdy pracownik (kadra/pilot) zatrudniany przez organizatora do prac związanych z edukacją, wypoczynkiem i opieką nad dziećmi sprawdzany jest w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.

  2. Wszyscy pracownicy zatrudnieni do pracy z dziećmi przed nawiązaniem stosunku pracy, przedstawiają zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności w zakresie przewidzianym przepisami ustawy.

  3. Przed zatrudnieniem osoby związanej z opieką nad dziećmi Organizator ustala jej kwalifikacje i kompetencje do pracy z dziećmi oraz wyklucza ryzyko wystąpienia z jej strony zagrożenia dla dobra i bezpieczeństwa dziecka.

  4. Organizator pobiera od osoby zatrudnionej oświadczenie o państwach zamieszkania w ciągu 20 ostatnich lat, innych niż Rzeczpospolita Polska, złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej.

  5. W przypadku podpisania umów o współpracy z osobami prowadzącymi jednoosobową działalność gospodarczą, Organizator wymaga oświadczenia o poddaniu się weryfikacji, okazaniem do wglądu oświadczenia z KRK oraz wydruku z Krajowego Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.

 
 
ROZDZIAŁ III
ZASADY BEZPIECZNYCH RELACJI
 
§ 1
OGÓLNE ZASADY
  1. Kadra wypoczynku stosuje zasady bezpiecznych relacji dorosły-dziecko. Organizator zapoznaje rodziców/opiekunów dzieci uczestniczących w wypoczynku z zasadami bezpiecznych relacji przed rozpoczęciem realizacji wypoczynku.

  2. Kadra zapoznaje dzieci z zasadami bezpiecznych relacji dorosły-dziecko oraz dziecko-dziecko na początku wypoczynku.

  3. Zasady bezpiecznych relacji obowiązują wszystkich dorosłych, w tym kadrę i inne osoby mające kontakt z dziećmi, jeżeli ten kontakt odbywa się podczas wypoczynku.

 
§2
ZASADY BEZPIECZNYCH RELACJI KADRA-DZIECKO
  1. Naczelną zasadą wszystkich czynności podejmowanych przez kadrę wypoczynku jest działanie dla dobra dziecka i w jego najlepszym interesie.

  2. Kadra wypoczynku traktuje dziecko z szacunkiem i uwzględnia jego godność i potrzeby.

  3. Niedopuszczalne jest stosowanie przemocy wobec dziecka w jakiejkolwiek formie.

  4. Niedopuszczalne jest nawiązywanie z dzieckiem jakichkolwiek relacji o charakterze seksualnym czy romantycznym.

  5. Kadra wypoczynku działa w ramach obowiązującego prawa, przepisów wewnętrznych Organizatora wypoczynku oraz swoich kompetencji.

  6. Organizator wdraża procedury interwencji w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa dziecka oraz ustala Koordynatora/osobę odpowiedzialną za przyjmowanie zgłoszeń o zdarzeniach zagrażających małoletniemu i udzielanie mu wsparcia.

 
§ 3
BEZPIECZEŃSTWO W KONTAKTACH ONLINE
  1. Kadra wypoczynku nie może używać swoich prywatnych kont w mediach społecznościowych do publikowania informacji związanych z pracą z dziećmi. Wszelka komunikacja powinna być prowadzona przez oficjalne media społecznościowe Organizatora wypoczynku.

  2. Wszelka komunikacja internetowa powinna odbywać się za pośrednictwem rodziców/opiekunów.

  3. Wiadomości powinny się ograniczać wyłącznie do komunikacji związanej bezpośrednio z uczestnictwem dziecka w wypoczynku (np. ustalenie godz. zbiórki).

  4. Zabronione jest komunikowanie się z dziećmi poprzez wszelkie chaty internetowe i media społecznościowe (z wyjątkiem pkt. 3).

 
§4
ZASADY BEZPIECZNYCH RELACJI PILOT WYCIECZEK-DZIECKO
  1. Naczelną zasadą wszystkich czynności podejmowanych przez pilota wycieczki jest działanie w poszanowaniu dobra dziecka.

  2. Pilot wycieczek traktuje dziecko z szacunkiem oraz uwzględnia jego godność i potrzeby.

  3. Niedopuszczalne jest stosowanie przemocy wobec dziecka w jakiejkolwiek formie.

  4. Pilot wycieczek realizując te cele działa w ramach obowiązującego prawa, zapisów Standardów Ochrony Małoletnich obowiązujących u Organizatora oraz swoich kompetencji. Zasady bezpiecznych relacji pilotów wycieczek z dziećmi obowiązują przez cały czas trwania imprezy z uwzględnieniem zapisów SOM. Znajomość i zaakceptowanie zasad są potwierdzone podpisaniem oświadczenia.

  5. Za przyjmowanie zgłoszeń o zdarzeniach zagrażających małoletnim i udzielenie im wsparcia odpowiada pilot wycieczki.

 
 
§ 5
ZASADY BEZPIECZNYCH RELACJI DZIECKO-DZIECKO
Organizator opracowuje z kadrą zasady bezpiecznych relacji między dziećmi na obozach:
  1. Zasady komunikacji

  2. Zakaz stosowania przemocy

  3. Sposoby rozwiązywania konfliktów

  4. Szacunek do cudzej własności, prywatności i przestrzeni

  5. Równe traktowanie, szacunek do różnorodności i indywidualnej tożsamości oraz procedurę reagowania na samo krzywdzenie

 
 
ROZDZIAŁ IV
 
§ 1
PROCEDURY INTERWENCJI W PRZYPADKU ZAGROŻENIA BEZPIECZEŃSTWA DZIECKA
  1. Procedury interwencji mają na celu wspierać kadrę w realizowaniu prawnego i społecznego reagowania w sytuacji podejrzenia krzywdzenia dziecka.

  2. Celem interwencji jest zatrzymanie krzywdzenia dziecka i zapewnienie mu bezpieczeństwa.

  3. Członek kadry ma obowiązek sporządzenia notatki służbowej w formie pisemnej i przekazanie jej Koordynatorowi lub Organizatorowi.

  4. W sytuacji, gdy dojdzie do ujawnienia krzywdzenia stanowiącego przestępstwo, Koordynator ma obowiązek zgłoszenia krzywdzenia do odpowiednich instytucji (policja, prokuratura lub sąd rodzinno-opiekuńczy). Przed złożeniem zgłoszenia należy poinformować o tej czynności opiekunów dziecka, którego dotyczy krzywdzenie.

  5. Z przebiegu każdej interwencji sporządza się kartę interwencji, którą załącza się do rejestru interwencji, prowadzonego przez Organizatora wypoczynku.

 
§ 2
PLAN WSPARCIA
  1. Wobec dziecka poddawanemu krzywdzeniu należy opracować plan wsparcia, w tym:

  1. Sposoby odizolowania go od źródeł zagrożenia

  2. Wsparcie jakie Organizator wypoczynku zaoferuje dziecku

  3. Zalecenia dalszych działań, które należy podjąć w celu zadbania o dobrostan dziecka

  1. W przypadku przemocy rówieśniczej, w stosunku do dziecka, które było sprawcą krzywdzenia, należy podjąć działania w formie planu naprawczego podczas wypoczynku.

 
§ 3
ZASADY OCHRONY WIZERUNKU DZIECKA
  1. Organizator wypoczynku zapewnia najwyższe standardy ochrony danych osobowych dzieci, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

  2. Organizator wypoczynku zapewnia ochronę wizerunku dziecka, kierując się odpowiedzialnością wobec utrwalenia, przetwarzania, używania i publikowania wizerunku dzieci.

  3. Należy kierować się dobrem i godnością dziecka. Materiał zawierający wizerunek dziecka nie może być uwłaczający i obrażający je, pokazywać przekroczeń strefy intymnej i nagości.

  4. Zabronione jest ujawnianie jakichkolwiek informacji dotyczących dziecka (stanu jego zdrowia, sytuacji materialnej i prawnej).

  5. Wszystkie podejrzenia w zakresie niewłaściwego rozpowszechniania wizerunku dzieci należy zgłaszać Koordynatorowi lub Organizatorowi wypoczynku.

  6. Przypadki utrwalenia wizerunku dziecka powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami RODO, a zgody na publikację wizerunku poświadczone przez rodziców/opiekunów prawnych.

 
 
RODZIAŁ V
 
§ 1
MONITORING STOSOWANIA SOM
  1. Osoba odpowiedzialna za Standardy Ochrony Małoletnich (SOM) jest wyznaczona przez Organizatora wypoczynku i odpowiada za wdrożenie i monitoring realizacji Standardów przez kadrę wypoczynku:

  1. Przeprowadza badania ankietowe wśród dzieci i kadry wypoczynku, których celem jest weryfikacja treści zapisów SOM

  2. Opracowuje i podsumowuje ankiety i sporządza raport monitoringu i przekuje Organizatorowi wypoczynku

  1. Organizator wypoczynku zatwierdza ewentualne zmiany w zapisach SOM i upublicznia nową treść Standardów dostosowaną do aktualnych potrzeb.

 
 
ROZDZIAŁ VI
 
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe dziecka podlegają ochronie na zasadach określonych ustawie z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych, ich przetwarzanie oraz wykorzystanie w celu informacji o usługach Biura Podróży LINDA
  1. Zarówno Organizator jak i kadra wypoczynku/pilot wycieczek ma obowiązek zachowania w tajemnicy danych osobowych i ich zabezpieczenia przez nieuprawnionym dostępem

  2. Dane osobowe dziecka są udostępniane wyłącznie podmiotom i osobom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów.

 
 
ROZDZIAŁ VII
 
PRZEPISY KOŃCOWE
  1. Standardy Ochrony małoletnich wchodzą w życie z dniem ich ogłoszenia.

  2. Ogłoszenie następuje w sposób dostępny dla pracowników, kadry wypoczynku, pilota wycieczek, dzieci i ich opiekunów poprzez upublicznienie treści na stronie internetowej Organizatora.

 
 
 
ZAŁĄCZNIKI (kliknij w nazwę, aby wyświetlić dokument)
 
 
 


 
 
 
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
W BIURZE PODRÓŻY LINDA
AL. NMP 28, 42-200 CZĘSTOCHOWA
 
WERSJA SKRÓCONA
 
 
WSTĘP DO DOKUMENTU
Niniejszy dokument został stworzony celem przeciwdziałania zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich.
Biuro Podróży LINDA przyjmuje do stosowania Standardy Ochrony Małoletnich, które są realizowane w oparciu o niżej wymienione zasady:
  1. Biuro Podróży LINDA prowadzi swoją działalność z poszanowaniem praw dzieci jako osób szczególnie wrażliwych na krzywdzenie.

  2. Biuro Podróży LINDA jako organizator imprez szkolnych i wypoczynkowych podejmuje działania dla dobra dziecka i w jego najlepszym interesie, uwzględniając potrzeby dzieci, kadra wypoczynku i piloci wycieczek szkolnych realizując te cele działają w imieniu prawa, przepisów wewnętrznych Organizatora i swoich kompetencji.

  3. Biuro Podróży LINDA uznaje swoją rolę w prowadzeniu biznesu społecznie odpowiedzialnego i promowanie żądanych postaw społecznych.

 
PODSTAWOWE AKTY PRAWNE
  1. Ustawa z dnia 13 maja 2016 roku o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 862).

  2. Weryfikacja przy użyciu Rejestru Sprawców na tle seksualnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1304 ze zmianami).

  3. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z 2007 r. nr 50 poz. 331)

  4. Ustawa z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781)

 
 
ROZDZIAŁ I
 
§ 1
DEFINICJE POJĘĆ UŻYTE W NINIEJSZYM DOKUMENCIE
  1. Organizator – Biuro Podróży LINDA organizujące wypoczynek dzieci i młodzieży oraz wycieczki szkolne na postawie ustawy o imprezach turystycznych oraz powiązanych usługach turystycznych.

  2. Kadra wypoczynku – kierownik lub wychowawca posiadający kwalifikacje określone w przepisach prawa oświatowego.

  3. Pilot – osoba wykonująca obowiązki przewidziane ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach hotelowych oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych.

  4. SOM – Standardy Ochrony Małoletnich.

  5. Dziecko – każda osoba do ukończenia 18 roku życia.

  6. Opiekun dziecka – osoba uprawniona do reprezentacji dziecka, jego rodzic lub opiekun prawny.

  7. Krzywdzenie dziecka – popełnienie czynu zabronionego na szkodę dziecka lub zagrożenie dobra dziecka, w tym jego zaniedbywanie.

  8. Formy przemocy wobec dziecka:

  1. Przemoc fizyczna

  2. Przemoc psychiczna

  3. Wykorzystanie seksualne dziecka

  4. Zaniedbywanie dziecka

  5. Przemoc rówieśnicza

  6. Samo krzywdzenie dziecka

  1. Osoba odpowiedzialna za SOM – osoba wyznaczona przez organizatora sprawująca nadzór nad prawidłowym stosowaniem standardów ochrony dziecka, zwana dalej Koordynatorem.

 
ROZDZIAŁ II
ZASADY BEZPIECZNYCH RELACJI
 
§ 1
OGÓLNE ZASADY
  1. Kadra wypoczynku stosuje zasady bezpiecznych relacji dorosły-dziecko. Organizator zapoznaje rodziców/opiekunów dzieci uczestniczących w wypoczynku z zasadami bezpiecznych relacji przed rozpoczęciem realizacji wypoczynku.

  2. Kadra zapoznaje dzieci z zasadami bezpiecznych relacji dorosły-dziecko oraz dziecko-dziecko na początku wypoczynku.

  3. Zasady bezpiecznych relacji obowiązują wszystkich dorosłych, w tym kadrę i inne osoby mające kontakt z dziećmi, jeżeli ten kontakt odbywa się podczas wypoczynku.

 
§2
ZASADY BEZPIECZNYCH RELACJI DOROSŁY-DZIECKO
  1. Naczelną zasadą wszystkich czynności podejmowanych przez pracownika/kadry wypoczynku/pilota wycieczek jest działanie dla dobra dziecka i w jego najlepszym interesie. Pracownik traktuje dziecko z szacunkiem oraz uwzględnia jego godność i potrzeby.

  2. Niedopuszczalne jest stosowanie przemocy wobec dziecka w jakiejkolwiek formie.

  3. Znajomość i zaakceptowanie zasad bezpiecznych relacji z dzieckiem potwierdza się podpisując oświadczenie.

  4. Niedopuszczalne jest nawiązywanie z dzieckiem jakichkolwiek relacji o charakterze seksualnym.

 
§ 3
BEZPIECZEŃSTWO W KONTAKTACH ONLINE
  1. Kadra wypoczynku nie może używać swoich prywatnych kont w mediach społecznościowych do publikowania informacji związanych z pracą z dziećmi. Wszelka komunikacja powinna być prowadzona przez oficjalne media społecznościowe Organizatora wypoczynku.

  2. Wszelka komunikacja internetowa powinna odbywać się za pośrednictwem rodziców/opiekunów.

  3. Wiadomości powinny się ograniczać wyłącznie do komunikacji związanej bezpośrednio z uczestnictwem dziecka w wypoczynku (np. ustalenie godz. zbiórki).

  4. Zabronione jest komunikowanie się z dziećmi poprzez wszelkie chaty internetowe i media społecznościowe (z wyjątkiem pkt. 3).

 
 
§ 4
ZASADY BEZPIECZNYCH RELACJI DZIECKO-DZIECKO
Organizator opracowuje z kadrą zasady bezpiecznych relacji między dziećmi na obozach:
  1. Zasady komunikacji

  2. Zakaz stosowania przemocy

  3. Sposoby rozwiązywania konfliktów

  4. Szacunek do cudzej własności, prywatności i przestrzeni

  5. Równe traktowanie, szacunek do różnorodności i indywidualnej tożsamości oraz procedurę reagowania na samo krzywdzenie

 
ROZDZIAŁ III
 
§ 1
PROCEDURY INTERWENCJI W PRZYPADKU ZAGROŻENIA BEZPIECZEŃSTWA DZIECKA
  1. Procedury interwencji mają na celu wspierać kadrę w realizowaniu prawnego i społecznego reagowania w sytuacji podejrzenia krzywdzenia dziecka.

  2. Celem interwencji jest zatrzymanie krzywdzenia dziecka i zapewnienie mu bezpieczeństwa.

  3. Członek kadry ma obowiązek sporządzenia notatki służbowej w formie pisemnej i przekazanie jej Koordynatorowi lub Organizatorowi.

  4. W sytuacji, gdy dojdzie do ujawnienia krzywdzenia stanowiącego przestępstwo, Koordynator ma obowiązek zgłoszenia krzywdzenia do odpowiednich instytucji (policja, prokuratura lub sąd rodzinno-opiekuńczy). Przed złożeniem zgłoszenia należy poinformować o tej czynności opiekunów dziecka, którego dotyczy krzywdzenie.

  5. Z przebiegu każdej interwencji sporządza się kartę interwencji, którą załącza się do rejestru interwencji, prowadzonego przez Organizatora wypoczynku.

 
§ 2
PLAN WSPARCIA
  1. Wobec dziecka poddawanemu krzywdzeniu należy opracować plan wsparcia, w tym:

  1. Sposoby odizolowania go od źródeł zagrożenia

  2. Wsparcie jakie Organizator wypoczynku zaoferuje dziecku

  3. Zalecenia dalszych działań, które należy podjąć w celu zadbania o dobrostan dziecka

  1. W przypadku przemocy rówieśniczej, w stosunku do dziecka, które było sprawcą krzywdzenia, należy podjąć działania w formie planu naprawczego podczas wypoczynku.

 
§ 3
ZASADY OCHRONY WIZERUNKU DZIECKA
  1. Organizator wypoczynku zapewnia najwyższe standardy ochrony danych osobowych dzieci, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

  2. Organizator wypoczynku zapewnia ochronę wizerunku dziecka, kierując się odpowiedzialnością wobec utrwalenia, przetwarzania, używania i publikowania wizerunku dzieci.

  3. Należy kierować się dobrem i godnością dziecka. Materiał zawierający wizerunek dziecka nie może być uwłaczający i obrażający je, pokazywać przekroczeń strefy intymnej i nagości.

  4. Zabronione jest ujawnianie jakichkolwiek informacji dotyczących dziecka (stanu jego zdrowia, sytuacji materialnej i prawnej).

  5. Wszystkie podejrzenia w zakresie niewłaściwego rozpowszechniania wizerunku dzieci należy zgłaszać Koordynatorowi lub Organizatorowi wypoczynku.

  6. Przypadki utrwalenia wizerunku dziecka powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami RODO, a zgody na publikację wizerunku poświadczone przez rodziców/opiekunów prawnych.

 
 
ROZDZIAŁ IV
 
§ 1
MONITORING STOSOWANIA SOM
  1. Osoba odpowiedzialna za Standardy Ochrony Małoletnich (SOM) jest wyznaczona przez Organizatora wypoczynku i odpowiada za wdrożenie i monitoring realizacji Standardów przez kadrę wypoczynku:

  1. Przeprowadza badania ankietowe wśród dzieci i kadry wypoczynku, których celem jest weryfikacja treści zapisów SOM

  2. Opracowuje i podsumowuje ankiety i sporządza raport monitoringu i przekuje Organizatorowi wypoczynku

  1. Organizator wypoczynku zatwierdza ewentualne zmiany w zapisach SOM i upublicznia nową treść Standardów dostosowaną do aktualnych potrzeb.

 
 
ROZDZIAŁ V
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe dziecka podlegają ochronie na zasadach określonych ustawie z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych, ich przetwarzanie oraz wykorzystanie w celu informacji o usługach Biura Podróży LINDA
  1. Zarówno Organizator jak i kadra wypoczynku/pilot wycieczek ma obowiązek zachowania w tajemnicy danych osobowych i ich zabezpieczenia przez nieuprawnionym dostępem

  2. Dane osobowe dziecka są udostępniane wyłącznie podmiotom i osobom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów.

 
 
ROZDZIAŁ VI
PRZEPISY KOŃCOWE
  1. Standardy Ochrony małoletnich wchodzą w życie z dniem ich ogłoszenia.

  2. Ogłoszenie następuje w sposób dostępny dla pracowników, kadry wypoczynku, pilota wycieczek, dzieci i ich opiekunów poprzez upublicznienie treści na stronie internetowej Organizatora.

 
 
ZAŁĄCZNIKI (kliknij w nazwę, aby wyświetlić dokument)

 

linda.net.pl informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.
zamknij